Tőzsér Áron esete Mancikával és a Tyúkóllal.

2013.04.20 22:18

Április végén elrajtol a Suzuki Kupa. Szépen lassan letisztul a kép, hogy ki, hol és kivel áll rajthoz. A „Nagy Össznépi” teszten a mezőny jelentős része képviseltette magát. Többek között Tőzsér Áron is elkezdte visszaszoktatni „Mancikáját” a versenytempóhoz. Áron az előző szezonban összetettben a második helyen végzet, és az évad utolsó versenyén besöpörhette élete első futamgyőzelmét. A sikeres évad után azonban csapatot váltott és a GFS Oxxo Energy Teamhez szerződött.

 

D.Z.: Új évad, új csapat. Az autó a régi, vagy az is új?

Tőzsér Áron: Az autó maradt, vagyis ez a tavalyi autó. Kicsit változtattunk a külsején. Marad továbbra is a szín kombináció, csak új design-t kapott. Természetesen azért átesett egy szokásos év eleji generálon.

 

D.Z.: Vissza jött már a versenyformád?

Tőzsér Áron: Jelenleg még nem, de már nem kell sok hozzá, hogy újra csúcsformába hozzam magam.

 

D.Z.: Tavaly összetettben a második helyen zártad az évet. Az volt eddigi pályafutásod legjobb éve. Idén lesz folytatás?

Tőzsér Áron: Minden képen a legjobb évem volt, hisz azt megelőzően a negyedik helyen végeztem. Hogy idén lesz-e folytatás? Remélem. Nyilván jó lenne tovább fejlődni és megismételni az előző évet, vagy akár jobban szerepelni, de ahogy elnézem a versenytársakat ez nem lesz könnyű. Nagyon ügyesek a versenytársak, de azért mindent megteszünk a csapattal, hogy jól szerepeljünk.

 

D.Z.: Ezek szerint már nagyjából tudod, hogy kikből fog állni a mezőny?

Tőzsér Áron: Pontosan nem tudom, hogy hányan leszünk, de azért a neten már olvastam híreket azzal kapcsolatban, hogy kikre lehet számítani. Apró információ morzsákból elég jól kezd kirajzolódni a rajtrács. Azt látom, hogy idén is leszünk az elejéből egy páran. Szóval szoros csaták váratók.

 

D.Z.: Szokás a versenyzők körében, hogy elnevezik az autójukat. A te autódat Mancikának hívták. Idén azonban új köntösbe öltöztetted, de a neve megmaradt?

Tőzsér Áron: Igen. Mancika az Mancika. Ő egy állandó pont.

 

D.Z.: Szponzori vagy saját döntés volt az új külső?

Tőzsér Áron: A BREONA Kft a fő szponzorom. Ők narancssárga – fehér színkombinációt alkalmazzák, és az autón is jól mutat. A séma ami eddig volt, az már négy éves, így már ráfért egy kis frissítés. Ezért megkértem Bende Imrét, hogy tervezzen nekem egy új designt. Imi több ötletet s vázolt és elég gyorsan megtaláltuk azt, ami nekünk a legjobban tetszett. Jelenleg ugyan még csak félig kész állapotban van az autó, hisz a fényezett elemek már megvannak, de még a dekoráció hiányzik. Pár nap és azok is felkerülnek az autóra és akkor már teljes pompájában lesz látható. Mivel Mancika nő, és mivel azt szeretjük, hogy ha a nők figyelnek magukra, úgyhogy most mi is figyeltünk Mancikára. A nyitó versenyen már az új pompájában fog kigurulni Mancika a rajtrácsra.

 

D.Z.: Aki figyelemmel kíséri ténykedésedet az tudja, hogy a gyorsasági autóversenyzés mellett a modell autóversenyzés is nagy szerelmed. Viszont meglepő módon április elején az Eger Rallye indulói között is láthattunk. A rali az új szerelem?

Tőzsér Áron: Igen ez egy új szerelem. Idáig nagyon tetszik. Minden a Szilveszter Rallye-val kezdődött. Egy 25 éves BMW-vel vágtunk neki a hétvégének. Ott elkövettük azt a hibát, hogy nagyon régi nyári gumin rajtoltunk el a -4Celsius fokban. Most már tanultunk abból, és felkészültebben álltunk rajthoz. Az Eger Rallye tudtommal az egyik leggyorsabb verseny a hazai rali-pályák közül. Nagyon új, és nagyon jó élmény volt azon versenyezni. Ráadásul a sorozatban van egy 325-ös kupa, ahol ugyan túl sokan nincsenek, de rajtam kívül mindenki tapasztalt versenyzőnek számított. Végül ezt a kis kupát sikerült megszereznünk, és a H8 kategóriában a nyolcadik helyen zártunk. Szóval, én nagyon élveztem, jó volt. Nyilván, azért a mi autónk egy régi BMW 325-ös, ami nem rendelkezik komoly versenytechnikával, de egy lendületes autózással azért jól lehetett menni. Itt azért gyorsan köszönetet mondok Oláh Zolinak, aki navigált nekem, és aki bajnok is volt ebben a kategóriában. Nyílván az ő tapasztalatára is nagyon nagy szükség volt ahhoz, hogy ilyen jól sikerüljön a hétvége. Szóval, ha mást nem, azt tudjuk, hogy a navigátorral lehet nyerni.

 

D.Z: Ez az autó is kapott gúnynevet. Tyúkólként vonult be a csapat tudatába.

Tőzsér Áron: Igen, volt már neki sok neve, de a mi nekünk már örökre Tyúkól marad. Azonban, ez az autó nem az enyém, hanem béreltem. Egy új projekt keretében már elkezdtünk építeni egy M3-as BMW-t. Az az autó már komolyabb fejlesztéseket és technikát fog kapni. Annak még nincs neve, de az biztos, hogy eleinte nagyon meg kell tisztelni, mert az már ütőképesebb lesz. Annál az autónál már nagyon észnél kell lenni, hisz ott már 300LE érkezik meg hátulról a kerekekre, és ott már komolyan kell figyelni. Nem kizárt, hogy eleinte még a teljesítményesést is bevállalom a biztonság kedvéért.

 

D.Z.: Ezek szerint idén kettős életed lesz? Hol gyorsasági, hol rali?

Tőzsér Áron: Igen. Megszínezve azzal, hogy hol első, hol hátsókerék hajtású autóval. Négy évvel ezelőtt, ha valaki megkérdezte volna tőlem, hogy ez mennyire fontos, akkor mosolyogtam volna, de most már tudom, hogy nagyon sokat jelent. Szóval, számomra is érdekes lesz az idei év, hogy az eltérő technikákat jól alkalmazzam. Minden esetre ez nem fog használni a spontán reflexeknek, de az idei év most erről fog szólni. Aztán, az év végére szerintem beautózzuk magunkat a 325-el, és szerintem addigra az M3 is elkészül. Lehet, hogy az év végén már azt is próbálgatjuk.

 

D.Z.: Elképzelhető, hogy 2014-ben már egy teljes Rallye szezont fogsz menni?

Tőzsér Áron: Ezt most még nem tudom. Az biztos, hogy az autó épül, de azért az sem egy olcsó sorozat. Annak is elő kell teremteni az anyagi hátteret. Így, most még nem tudom megmondani, hogy milyen kategóriában és milyen módon fogok tudni rajthoz állni.

 

D.Z.: Jelenlegi szponzoraidat áttudod vinni a ralisportba?

Tőzsér Áron: Erről még nagyon korai beszélni. A kárfelvétel.com-os céggel, aki a karosszéria munkálatokat végzi, még csak érintőleges beszélgetés történt. Ők eddig is nagyon sokat segítettek nekem, de jelenleg még nem tudom, hogy mennyire nyitottak erre. A BREONA a másik fő szponzorom. Velük sem ültünk még le erről tárgyalni. Elsősorban az idei évvel kell foglalkoznunk, aztán majd ha év végén úgy döntünk, hogy váltunk, akkor majd meglátjuk, hogy ők szeretnének-e velünk jönni. Én örülnék neki, de most még nagyon korai bármiről is beszélni.

 

A jövő még képlékeny, de az biztos, hogy Áron idén még a Suzuki Kupában fog versenyezni. Április utolsó hétvégéjén, tehát már az új ruhájában láthatjuk IRON-t és az ő hűséges kedvesét Mancikát.