Szilveszter Rallye 2012_1

2012.12.28 22:55

A karácsonyi ünnep áhítatától megrészegülve többnyire a meleg szobában bejglit majszolva üldögélnek az autósport szerelmesei. A szezonnak vége, díjak kiosztva. A versenyparipák zöme egy ponyva alatt alussza téli álmát. Mindenki pihen. Vagy mégsem? Nos, úgy tűnik, hogy 165 verda nem hajlandó tudomásul venni, hogy az évnek vége. Úgy gondolták idén is együtt búcsúztatják az évet, és ha már a világ vége elmaradt ideje azt is megünnepelni. December 28.-án  - ebben az évben utoljára – újra benépesült a Hungaroring. Most azonban nem a gyorsasági szakág vette birtokba, hanem a Rallye fenegyerekei tették be lábukat, illetve gumipapucsaikat a szentélybe.

Az év utolsó autós sporteseménye – hagyományosan – a Szilveszter Rallye, ami – sokadik alkalommal – ismét a Hungaroringen rendeznek meg. Jellemző módon ilyenkor nem csak a Rallye szakág neves pilótái neveznek, hanem az autós sport minden területéről jönnek kicsik és nagyok. Neveztek Rallye  Cross-osok, Driftesek és gyorsasági szakágasok is. Ennek fényében már nem is volt meglepő, hogy Tim Gábor nevét is a nevezők között láthattuk. Gábort az idei év nem kényeztette hisz ETCC-s bemutatkozása nem sikerült és Peugeot paripája többet volt a műhelyben mint a pályán. Azért, amit tudott azt kihozta az évből, hisz újra indult a Suzuki Kupában és visszatérését egyből dobogón ünnepelhette. Szóval az év Citrom-díja mellett azért más kupákat is magáénak tudhat idénről. Most azonban az évet egy Mitsubishi Lancer Evo VIII. volánja mögött búcsúztatja a Szilveszter Rallyen. Ráadásul még azt is tudomásul kell vennie – és ez minden „gyorsaságis” rémálma - , hogy valaki folyamatosan duruzsol a fülébe. Tim Gabi fülébe most Vavika Tibor duruzsol, és ami azt illeti nem is rosszul.

 

De nem csak Tim Gábor nevét lehetett fellelni a nevezők között, de a Suzuki BIO Kupa idei ezüstérmese Tőzsér Áron is a volán mögé pattant. Igaz, nem a megszokott csodavasával Mancikával – Suzuki Swift – nevezett, hanem kölcsön kért egy BMW E30-at. Áron navigátora, pedig nem más mint Oláh Zoltán – aki a rallye világában igen csak sokat mozogott a 2000-es évek elején – és mind a két ülést jól ismeri. A százhatvanöt nevező  - ami valójában 330 versenyző, hisz a navigátorokat is ide kell sorolni – között találtunk egy igazi kakukktojást is. A Lotus autók köztudottan nem a rallye világára tervezett vasak, de 2012-ben erre rácáfolt a gyár. Idén bemutatta a cég az új Lotus Exige GT-t, mellyel terveik szerint a WRC 2013-as idényében szeretnének babérokat szerezni. A hazai rallye közönség most találkozhatott egy Lotus-sal a rajtrácson. A Lotus Cup Eastern Europe sorozatban induló GFS Lotus Exige Cup260 némi átalakítás után megjelent a Rallye világában. A „szakértők” kicsit furcsán nézték az igencsak alacsony építésű autót, de Burkus Egon elárulta, hogy nem nyerni jött, hanem egy jót autózni. Egyébként navigátorként maga mellé vette tanítványát Major Benedeket, aki számára ez egy igazi kihívásnak bizonyult. Beninek nagyon gyorsan kellett mindazt elsajátítatni, amit más navigátorok több nekifutásból abszolválnak. A felkészülés, pedig jól sikerült, mert épségben teljesítették a pénteki nap első szakaszát.

(Azt csak halkan jegyeznénk meg a Rallye szerelmeseinek – akik megmosolyogták a Lotus megjelenését - ,hogy a WTCC-s Daste egy Lotus Exige-el nyert idén egy év végi rallye versenyt.)

Az első nap egy gyorsasági szakaszt teljesítettek a versenyzők és mindjárt nehezített körülmények között, hisz a délután 16:30-kor kezdődő közönségrajt után már lámpafénynél folytatódott a küzdelem. A „gyorsaságisok” közül Tim Gábor  - Vavika Tibor páros szerepelt a legjobban, és 5:50.9-es idejével összetettben a 44. helyen zárta a napot. Burkus Egon – Major Benedek kettős 5:53.0 idővel 47. A Tőzsér Áron – Oláh Zoltán duó alaposan megizzadtak, de nem csak a pályával, de a BMW hathengeres motorjával is, ami most csak négy és fél hengerrel volt hajlandó működni. Így már az is csoda volt, hogy egyáltalán végig mentek.

Holnap reggel korán keljen aki a helyszínen akar szurkolni, hisz reggel hét órakor kezdődik a rajt és hat gyorsasági szakaszt kell teljesíteniük a versenyzőknek. Ami, pedig a helyszínt illeti, természetesen a Hungaroring és környéke.

(forrás: MotorsportCsatorna.hu)

szöveg: Doór Zoltán