RRC Suzuki Kupa 2013 - Tassi Attila
Nagyító alatt: Tassi Attila (RCM Motorsport)
Az RRC Suzuki Kupa bajnoksága idén is hozott meglepetést – illetve meglepetéseket – hisz olyan fiatalok állhattak a dobogóra, akik a korábbi években még a közelébe sem voltak. Az év egyik – ha nem a legnagyobb – meglepetését Tassi Attila (RCM Motorsport)
Attila pályafutása – eddig – nem hosszú, azonban nagyon tartalmas. A szimulátorozás világa őt is korán meglegyintette, de természetesen többre vágyott. Nem kellett sokáig noszogatnia szüleit, hogy támogassák tervei megvalósításában. Szó szerint gyerek fejjel vágott bele az autósport rögös és sok esetben embert próbáló világába.
2012-ben, 12 évesen a Feke - B3 Racing-hez csatlakozott és korán meg kellett szoknia, hogy bizony itt nem számít a kor. Az ellenfelek nem lesznek elnézőek vele szemben, csak azért mert fiatal. Az első éve elején sokan – szakemberek egy része szerint is – úgy vélték, hogy semmi keresni valója egy ilyen fiatal gyereknek ebben a veszélyes sportban. Burkus Egon a Suzuki Kupa promótere azonban nem értett egyet a kritikákkal és engedélyezte, hogy Attila megszerezze a versenyzői licencet. Attila, pedig sikeres vizsgát tett, így hivatalosan is rajthoz állhatott. Ezzel ő lett a legfiatalabb versenyző 2012-ben.
A bemutatkozó év a tanulás és az ismerkedés éve volt. Ha őszinték akarunk lenni, akkor amolyan edző évnek kell tekintenünk Attila évét. A pályák tanulása, a technikával való ismerkedés és a légkör megszokása volt számára az elsődleges. Az eredmények teljesen mellékesek voltak. Tulajdon képen egy kicsit örömautózás volt a szezon. Ennek ellenére 54 pontot szerzett az év végére és a 15. helyen zárta az évet. Akkor még senki nem gondolta, hogy az „hobbiautózásból” szépen lassan valami más lesz…
2013-ban csapatott váltott és az RCM Motorsporthoz igazolt. Az átigazolás egyik oka, hogy már a korábbi évben is többször kipróbálhatott a csapatnál egy formula autót és úgy tűnt, hogy a formula Renault felé veszik az irányt. A másik ok, hogy Attila csatlakozott egy speciális képzési programhoz, melynek elsődleges feltétele volt, hogy az RCM Motorsport tagja legyen. Így 2012 őszén megt9örtént a csapatváltás. Attila számára azonban a „holtidőszak” nem csak az iskolába járásról és a téli semmittevésről szólt, hanem kemény munkáról.
Aztán elérkezett a tavaszi évadnyitó verseny, ahol a hetedik helyről rajtolhatott. Az első futamon Tőzsér Áronnal, míg a második futamon Takáts Ákossal akasztotta össze a „bajszát”. A végén azonban egy negyedik és egy ötödik hellyel zárta a hétvégét.
Salzburgban már megmutatta, hogy érdemes rá nagyon odafigyelni, amikor hasonlóan jól szerepelt és ismét egy 5. majd egy 4. helyet húzhatott be, és ráadásul az egyik versenyen övé lett a leggyorsabb kör (1:54.118).
Június közepén, a Pannonia Ringen ünnepelte 14. születésnapját, azonban most ő ajándékozta meg saját magát és csapatát, hisz egy ötödik hely után végre egy dobogós harmadik helyet is szerzett. Ezzel megszerezte élete első és nem utolsó dobogós helyét. A kérdés csupán az volt, hogy vajon mekkora lendületet add neki a siker és lesz-e folytatás. A kérdésre a következő futamon meglett a válasz, hisz a Red Bull Ringen megszerezte élete első futamgyőzelmét, 14 évesen és 22 naposan.
A folytatásban többször volt a dobogó közelében, Ausztriában 4., Szlovákiában 5. és 4. hely. Szeptember közepén – Szlovákiában – állhatott ismét a dobogó harmadik fokára. A folyamatos jó helyezéseknek köszönhetően az utolsó három forduló előtt a bajnokság második helyén állt, és – bár inkább matematikai – esélye volt a bajnoki cím megszerzésére.
A Hungaroring-i záró hétvége első versenye aztán nem várt meglepetést hozott. Az első versenyen megszerezte élete első Pole-pozicióját, és Nagy Dániel (RCM) a bajnokságot vezető pilóta kiesett. Tassi Attilának sikerült a harmadik helyen befejezni a futamot, és ezzel a matematikai esélyei is megnőttek a bajnoki cím megszerzésére. A második fordulóban is Nagy Dani előtt a második helyen végzett, de a bajnoki cím megszerzésére már nem volt semmi esélye. A záró fordulóban csak arra kellett figyelnie, hogy Bárkovics Zoltán ne tudjon 12 pontnál többet szerezni. Ezt a feladatot tökéletesen teljesítette, hisz a második helyen – Bárkovics előtt – végzett.
Attila teljesítménye figyelemre méltó, és mivel a technikai sportokban nincs értelme a mi lett volna, ha kérdéseknek így azokat nem is feszegetjük.
Tassi Attila éves teljesítményét tekintve egyenletesnek mondható, hisz a XV forduló mindegyikén a top 7-ben végzett. A jó szerepléshez, pedig folyamatos jó teljesítmény szükséges. A fiatal versenyző felnőtt a nagyok közé és már most tervezgeti a jövőt. Az biztos, hogy még hallani fogunk róla, és most már nem titkolja, hogy szeretne eljutni az ETCC és utána a WTCC világába. Idei szezonbeli teljesítménye alapján egy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy az álom valósággá váljon.
Tassi Attila mérlege (2013.)
Futamok száma 15/15
Szezon alatt gyűjtött pontok: 206 pont
Futamgyőzelem: 1 (Red Bull Ring)
2. hely: 1 (Hungaroring)
3. hely: 4 (Pannonia Ring, Szlovákia Ring, Hungaroring 2x)