RRC Suzuki Kupa 2013 - Nagy Dani

2013.11.26 21:05

Nagy Dániel (RCM Motorsport):

A 2013-as évad új bajnoka, aki 15 évesen elérte a csúcsot, és ezzel a Suzuki Kupa történetének egyik legfiatalabb bajnoka lett. Sportolói karrierjének, pedig jócskán az elején van. Mint a többi hasonló affinitással rendelkező fiatal ő is szimulátorozással próbálgatta képességeit. Talán már nem is meglepő, hogy a szimulátorozás nem elégítette ki a száguldás iránti vágyát, így 2010-ben (12 évesen) kapva kapott a lehetőségen, hogy kipróbáljon egy Kupás Suzukit. Mondhatni, hogy jó helyen volt jó időben, hisz az első tanuló lépésekben a korábbi Suzuki Bajnok Kiss Norbert segédkezett. Persze ez még nem jelentette az egyenes utat a versenyzéshez. Nagy segítséget kapott szüleitől, hisz édesanyja és édesapja is aktív résztvevője volt az autóversenyzésnek. Nagy Brigitta neve sem ismeretlen, hisz Seat és Lotus Ladies sorozatban is versenyzett. Dani számára így nem volt kérdéses, hogy versenyezni fog, csupán az, hogy mikor. Végül aztán 2011-ben már rajthoz állhatott a sorozatban. Első évében 12 futamból 5 versenyen indult 21 pontot szerezve, majd 2012-ben 13 versenyből kilencen vett részt, és év végén megszerzett 78 pontjával a 9. helyen zárta a bajnokságot.

 

A szezon végén – mint ahogy az a versenyzők jelentős részénél lenni szokott – kérdéses volt a folytatás. A bizonytalanság ellenére az RCM Motorsportnál maradt és a téli időszakot fizikális és mentális felkészüléssel töltötte. A tudatos edzésprogramjának csak egy kérdéses pontja volt, hogy tavasszal autóba tud-e ülni. Végül sikerült előteremteni a szükséges szponzori hátteret, de nem volt meg a teljes szezonra a fedezet. Számára a legfontosabb lépés azonban akkor az volt, hogy áprilisban ott tudott lenni a szezonnyitó versenyhétvégén a Hungaroringen.

Nagy Dani számára jól indult az év, hisz a – tavalyi bajnok autójával – indulhatott a hétvégén, és nem csak az autó, de ő is tökéletes formában volt. Az első versenyen megszerezte élte első dobogós helyét és egyben futamgyőzelmét. Az időmérőn a második helyen végzett Takáts Ákos mögött. Takáts kiesésével átvette a vezetést és végül a tavalyi bajnok Bárkovics Zoltán és a csapatvezetője Csuti László előtt végzett. A második versenyen a nyolcadik helyről indulhatott és bebizonyította, hogy nem a véletlen műve volt az első futamgyőzelem, hisz ismét elsőnek intették le a kockászászlóval. A két futamgyőzelem mellett a leggyorsabb körökért járó egy-egy plusz pontot is begyűjtötte. Így 15 évesen és 19 naposan már kétszeres futamgyőztes.

 

Salzburgban 100%-os mérleggel érkezett és a nagy kérdés az volt, hogy vajon folytatódik-e a jó szereplés. A salzburgi pálya a sebességről és a szélárnyékozásról szólt. A szabadedzések folyamán – nem titkolva – a csapat gyakoroltatta Danival a szélárnyékozást. Ezzel a csapat kimondatlanul kimondta, hogy Dani az egyes számú pilóta. Amit azonban akkor csak kevesen tudtak, hogy Dani szponzori háttere nem volt teljes és a verseny előtt nem sokkal tudta meg, hogy részt tud venni az ausztriai versenyen. Az ausztriai versenyhétvégén aztán ismét 100%-ot teljesített Dani és az RCM csapata is, így ismét mindkét futamot megnyerte. Ezzel négy verseny után továbbra is száz százalékos volt a mérlege.

Az ausztriai fordulók után már mindenki számára nyilvánvalóvá vált, hogy Nagy Dani a leg esélyesebb a bajnoki címre. Annak ellenére, hogy az évad elején volt a sorozat, ezt csak Dani nem gondolta így. Később kiderült, hogy nem sikerült minden anyagi akadályt elhárítani és a további szereplések is kérdésesek voltak. A júniusi Pannonia Rringen derült ki, hogy Dani nagy eséllyel végig tudja versenyezni az évet.

A Pannonia Ringen úgy tűnt, hogy megtörhet Dani menetelése, de csupán apró megtorpanásról lehetett beszélni, hisz annak ellenére, hogy nem nyert futamot azon a hétvégén, de mindkét versenyt a második helyen zárta.

Dani az egész szezonban folyamatos teljesítményt mutatott, még akkor is amikor a Red Bull Ringen az időmérőn csupán a 13. helyről rajtolhatott. Akkor sem az ő teljesítményével vagy az autóval volt gond, csupán a Salzburgban egy szabálytalanság miatt – a kerékabroncsokat a csapat a verseny előtt lecserélte mert azok nem voltak megfelelőek, de erről a verseny felügyelőit nem megfelelően tájékoztatták – utólag megbüntették és a soron következő – vagyis az ausztriai hétvége – versenyére tíz rajthelyes büntetést kapott.  A tizenharmadik helyről rajtolva végül az ötödik helyen zárta a VII. fordulót. A VIII. versenyen aztán a negyedik helyről ismét visszatért a dobogó legtetejére. A hétvége után már lehet találgatni, hogy egyáltalán kinek van esélye utolérni a bajnokság éllovasát. Daninak ekkor már 40 pontra nőtt az előnye csapattársa Tassi Attilával szemben.

A nyári szünet után Szlovákiába tért vissza a mezőny négy forduló erejéig. A tabella élén álló Dani számára egy házi feladat volt. Több pontot szerezni mint csapattársa Tassi Attila és Bárkovics Zoltán. Ezt szinte tökéletesen teljesítette annak ellenére, hogy egy futamot sem sikerült megnyernie. A négy futam mérlege egy harmadik, második, negyedik és hetedik hely.

A záró hétvégére ismét visszatért a sorozat a Hungaroringre ahol – a tavalyi évhez hasonlóan – három versenyt rendeztek. Nagy Dani előnye ekkorra már tetemes volt és valójában csak matematikai esélye volt annak, hogy Tassi Attila elvegye tőle a bajnoki címet. A versenyző és a csapat is visszafogottan nyilatkozott a hétvége előtt – bár már a dobozokban ott hevert a Dani nevével díszített bajnoki póló – de az óvatosság nem is volt véletlen, hisz a 13. fordulóban Dani autója a harmadik körben megadta magát és a pálya szélére húzódva ideje korán fejezte be a versenyt. Tassi Attila számára így nagyban megnőtt a matematikai esély a bajnoki cím megszerzésére.

A csapat úgy döntött, hogy egy másik autóba ülteti Danit az utolsó két fordulóra, ami utólag jó döntésnek bizonyult, hisz a 14. fordulóban a harmadik helyen végzett, amivel egyben megszerezte a bajnoki címet. Az utolsó forduló már csak örömautózás volt, és végül a negyedik helyre hozta be a bajnoki autót.

Nagy Dani tökéletes évet zárt, melyet az év közbeni számok is jól mutatják.

 

Nagy Dani mérlege 2013-ban:

Futamgyőzelmek száma: 5 (Hungaroring, Hungaroring, Salzburg, Salzburg, RedBull Ring)

Második hely: 3  (Pannonia-ring, Pannonia-ring, Szlovákia Ring)

Harmadik hely: 2 (Szlovákia Ring, Hungaroring)

Pontszerző hely 2013: 14

Teljesített versenyek száma 15/14

Bajnoki cím: 1 (2013.)

Bajnokságot nyert: 15 évesen 6hónaposan és 3naposan

Suzuki Kupa versenyek: 24 futam

Összesen szerzett pontok: 329 pont (2011-21pont, 2012-78pont, 2013-230pont)

 

A folytatásról még korai beszélni, de Dani nem titkolt célja 2 éven belül ETCC majd a WTCC-be jutás. Egyenlőre azonban a 2014-es évadot tervezi, de még kérdéses, hogy melyik sorozatban áll valójában rajthoz.