Interjú Mészáros Gáborral - Suzuki Kupa

2013.02.28 23:06

Pár hét és  elkezdődik az új szezon a Suzuki Kupában. Az autók épülnek, szépülnek, a szabályok változnak, és egyben megkezdődik a találgatás. Kik lesznek ott a rajtrácson április utolsó hétvégéjén. A következő hetekben igyekszünk a kérdőjelek helyére pontokat tenni.

 

Mészáros Gábor ott lesz, és a top ötben akar végezni. A tervek mellett beszélgetünk a múltról is és Gábor azt is elárulta, hogy melyik pálya áll hozzá  a legközelebb, illetve mit gondol az új időmérő rendszerről.

 

D.Z.: 2012-ben összetettben a nyolcadik helyen végeztél. Ez egy jó eredménynek számít, főleg ha megnézzük, hogy a szezon alatt igen változó volt a szereplésed. Túl vagy már az elemzéseken, hogy látod most az elmúlt idényt?

M.G.: Valóban, több szerencsétlenség is ért a tavalyi szezonba, ami miatt nem tudtam egyenletesen teljesíteni, de azért volt néhány pálya ahol jobban tudtam teljesíteni és a dobogón végeztem. Nehéz folyamatosan egyenletes teljesítményt nyújtani és a technika sem minden esetben működik egyformán tökéletesen. Minden versenyzőnek van olyan pálya amit Mészáros Gáborjobban kedvel és van amelyiken sokkal többet kell dolgozni.

 

D.Z.: Ezek szerint neked is van kedvenc pályád. Melyik az?

M.G.: Így van. Én nagyon szeretem a Szlovákiaringet. Jó pálya, kimondottan szeretek rajta versenyezni. Az idei év versenynaptárában kétszer is szerepel, aminek kimondottan örülök. A tavalyi évben azon a pályán dobogón végeztem, így szép emlékeim vannak. Remélem, hogy idén is sikerül jól szerepelnem.

 

D.Z.: Komoly elvárásaid vannak magaddal szemben a Szlovákiaringen?

M.G.: Mindig magasak az elvárások. Folyamatos fejlődésről csak akkor beszélhetünk, ha az elvárásokat, célokat mindig növeljük. Természetesen a Szlovákiaring a kedvenc pályám, így ott mindenképp szeretnék jól szerepelni. Azonban nem csak az az egy versenypálya van a naptárban, így a többin is mindent elkövetek, hogy a lehető legjobb eredményt érjem el.

 

D.Z.: Április végén kezdődik a szezon, a tesztelésekig is van még egy-két hét. Mivel töltöd ki a holt szezont és hogyan készülsz az új évadra?

M.G.: Elsősorban az iskolára koncentrálok, hisz májusban érettségizek. A suli mellett azonban nem hanyagolom el az autózást sem, és amikor időm engedi a szimulátoron gyakorlom a pályákat. Általában heti rendszerességgel ülök a gép elé, mert amennyire lehet szeretnék formában maradni. A szimulátorozás mellett azonban fontos a fizikai erőnlét is, ezért  rendszeresen járok sportolni is. Szeretek teniszezni és hetente járok konditerembe is. Ha az időjárás engedi akkor motorozni is elmegyek, de csak hobbi szinten.

 

D.Z.: Hogy áll az autó? Teljesen újjá kellett építeni:

M.G.: Nem kellett teljesen újjá építeni, de tény, hogy az év során a karosszéria helyenként megsérült. A sérüléseket már kijavították és hamarosan megy fényezésre. Aztán lassan összeáll és tesztelésre kész lesz az autó.

 

D.Z.: A tavalyi év során fekete színben pompázott az autód. Idén marad a tavalyi fényezés?

M.G. Még pontosan nem alakult ki, hogy milyen fényezése lesz az autónak, de legyen meglepetés. Annyit elárulok, hogy nem biztos, hogy marad a fekete szín. Az autó színét befolyásolhatja a szponzori igény, de most erről nem árulok el többet. Azonban nem csak szép, de gyors is lesz.

D.Z.: Az autó új külsőt kap, de a csapat is marad?

M.G.: Természetesen. Jól érzem magam a GFS Oxxo Energy Racingnél, így szóba sem került a váltás. Burkus Egonnal, a csapat vezetőjével jó a kapcsolat és biztos vagyok benne, hogy idén is jól fogunk tudni együtt működni.

 

D.Z: Mi a véleményed az idén bevezetésre kerülő Super Pole időmérő rendszerről?

M.G.: Jó ötletnek tartom. Érdekesek és izgalmasak lesznek az időmérők. Véleményem szerint igazságosabb is lesz mint a klasszikus rendszer. A tavalyi évben voltak csapatok, ahol tudták segíteni egymást a csapattársak, és ezért néha jobb helyzetbe tudtak kerülni. Az új szabály kiküszöböli ezt a kis különbséget és sokkal kiélezettebb harc fog folyni az edzés elsőségért. A taktikák háttérbe szorulnak és nyílt sisakos csaták lesznek már az időmérőn is. Személy szerint jobban örülnék, ha a Q2-ben nem egy, hanem két gyors kör lenne, mert egy gyors kört összerakni, nem mindig sikerül elsőre. Ha marad az egy gyors körös rendszer, akkor mindent egy lapra kell feltenni, és ez alaposan össze keverheti a mezőnyt. Minden esetre nekem tetszik és majd meglátjuk, hogy miként működik éles helyzetben.

 

D.Z. Említetted, hogy a kedvenc pályád a Szlovákiaring. Melyik az a pálya ami nem tartozik a kedvenceid közé?

M.G.: Igazából nincs olyan pálya amit nem szeretek, de ha a technikai szempontból nézem, akkor a Hungaroringet emelném ki. Egy nagyon technikás és nehéz pálya. Nagyon sok múlik, hogy mennyire találja meg az ember a kigyorsítást, és szinte a teljes pálya maximális koncentrációt igényel. Előzés szempontjából is nehéz rajta versenyezni, így duplán fontos, hogy az időmérő jól sikerüljön. A nehézsége ellenére szeretek rajta versenyezni, és nem tagadom szimulátoron is sokat gyakorlom a pályát.

 

D.Z.: Milyen célkitűzéssel vágsz neki az idei Suzuki Kupának?

M.G.: Természetesen győzni akarok. Mint minden versenyző én is úgy állok a rajthoz, hogy nyerni szeretnék. Ezért ha arra vagy kíváncsi, hogy mi a cél, akkor azt mondom, hogy mindenképp a top ötben vagy előrébb szeretném zárni a szezont. Hogy ebből mi fog megvalósulni az a jövő zenéje.

 

D.Z.: Idén változhat az autók váltójának áttételezése. Milyen információd van erről?

M.G.: Igen, hallottam erről. A sorozat vezetői úgy vélik, hogy a váltó áttételezésén módosítanak. Amennyire én tudom, ez jelenleg tesztelésen van, és ha minden jól megy akkor heteken belül mi is megkapjuk a pontos technikai részleteket. Hogy ez a technikai változtatás mennyire lesz jó azt most még nem tudom. Elképzelhetőnek tartom, hogy a módosítás következtében javulhatnak a köridők, de most még korai találgatni.

 

D.Z.: Mikor kezdődnek a tesztek?

M.G.: Még nincsenek fix időpontok, de egy-két héten belül elkészül az autó. Utána már – ha az időjárás is engedi – rögtön nekiállunk a gyakorlati felkészülésnek. Április végén a Hungaroringen lesz az első forduló, így biztos, hogy előtte ott fogunk tesztelni.

 

D.Z.: Szponzorok megvannak?

M.G.: Kényes kérdés. Sajnos egyre nehezebb támogatókat találni, de igyekszünk minden lehetőséget megragadni és biztosítani az egész szezonra az anyagi hátteret. Tudomásul kell venni, hogy a mostani gazdasági helyzetben a támogatók lehetőségei is szűkösebbek mint tavaly voltak. Ezzel, pedig nem csak mi, de az autósportban minden résztvevő szembesül. A nehéz helyzet ellenére optimista vagyok és biztos vagyok benne, hogy a nehézségeket megoldjuk. Árpilis 26.-án, pedig ott leszünk a rajtrácson és lehet jönni szurkolni!

Szöveg: Doór Zoltán

Fotó: Doór Zoltán