A vezér is ringbe száll avagy az RCM esősít?

2013.04.10 01:40

Az MNASZ áprilisi nyílt tesztjén kérdeztük Csuti Lászlót az RCM Motorsport csapatfőnökét az idei tervekről és lehetőségekről.

 

Csuti Lászlót az RCM Motorsport kulcs vezetőjét hajtja a vére, hisz lemondott a pozíciójáról és inkább a pályán szeretné az időt tölteni mint a pálya szélén.

 

D.Z.: Az RCM háza táján alaposan felgyorsultak az események. Több fontos kérdés is felmerült au elmúlt hetekben. Az egyik legérdekesebb hír minden esetre az, hogy a versenyhétvégéken nem te leszel a csapatvezető hanem Kovalovszky Róbert (KovaRobi). Miért döntöttél így?

Csuti László: Szerettem volna már régóta visszaülni és versenyezni, csak állandóan közbejött valami. Nem volt elég autónk, meg úgy éreztem fontosabb volt, hogy a csapatvezetői szerepemben legyek. Így aztán, elég sokáig nem is gondolhattam arra, hogy újra autóba üljek. Tavaly év végén azonban úgy határoztam, hogy mindenképpen versenyezni akarok, mert elég volt a pálya széléből. Bár, ha belegondolok az elmúlt két nap tesztje alapján nem biztos, hogy ez jó ötlet volt, hisz egy autót már lenulláztam, a másik autóval meg műszaki gondjaink vannak, mert nem elég gyors az egyenesekben. Így nem tudom megmondani, hogy milyen formában vagyok. Az igazat megvallva, van még mit javulnom, de mindenki megnyugtatott, hogy ennyi kihagyás után ez nem meglepő.

 

D.Z.: Ezek szerint nem vagy elégedett magaddal?

Csuti László: Egyáltalán nem vagyok megelégedve magammal. Maximalista vagyok, és úgy gondoltam, hogy gyorsabban fogok formába lendülni. Sajnos tudomásul kell vennem, hogy ez egy hosszabb folyamat lesz. A tartalék autó technikájával is gondunk van, mert valamitől nagyon melegszik az autó és nem tudjuk még, hogy mitől. Dühítő, hisz szinte minden új az autón. Így aztán a tesztelést is kénytelen voltam előbb befejezni mint ahogy azt terveztem.

 

D.Z.: Kicsit ironikus helyzet alakult ki, hisz most mint versenyző vagy jelen a pályán és nem mint főnök. Hogy reagált a csapatfőnök a teljesítményedre?

Csuti László: (Felnevet) Egyáltalán nem volt elragadtatva. Azt mondta, hogy nem mentem jól, meg béna vagyok. Ő telemetriázott egész nap és mondta, hogy tele vagyok hibákkal és nem tudtam egy jó kört sem összerakni.

 

D.Z.: Hogy viseled, hogy most nem te dirigálsz és a csapatfőnököd kritikával illet?

Csuti László: Szerintem, én elég jól viselem a kritikát, de ha őt kérdeznéd meg akkor biztos, hogy azt mondaná, hogy nem jól. Komolyra fordítva a szót, neki most az a dolga, hogy minket kordában tartson és a legjobbat hozza ki belőlünk. Nekem el kell fogadnom ezt a helyzetet, hisz én akartam, hogy versenyezzek. Ezért ez teljesen normális, hogy ha valami nem jól működik akkor azt jelezi és döntéseket hoz.

 

D.Z.: Egyenrangú versenyző vagy? Ugyan abban a bánásmódban részesülsz?

Csuti László: Teljes mértékben. A versenyhétvégéken én is ugyan olyan versenyző vagyok mint bárki más a csapatból, és nem is akarok csapatvezető lenni. Szóval békén lehet hagyni a kérdésekkel.

 

D.Z.: A csapattal kapcsolatban újabb hír látott napvilágot, hogy hozzátok igazolt Tassi Attila. A fiatal versenyző tavaly még a B-3 csapatát erősítette. Hogy került most hozzátok?

Csuti László: Roppant egyszerű oka van. Van egy forma autónk, amivel versenyezni ugyan nem, de tesztelni rendszeresen szoktunk. Attila, pedig szeretne a későbbiekben forma autóval versenyezni. Mivel a versenyek között rendszeresen tesztelte velünk a forma autót, így kézenfekvő volt, hogy a csapathoz igazoljon. Szerencsére a szponzori hátterének köszönhetően nem csak a formautó tesztelésére nyílt lehetősége, hanem idén is részt tud venni a Suzuki Kupában. Egyébként nem akart idén Suzuki Kupában indulni, de sikerült meggyőzni őt, hogy idén még érdemes lesz neki a bajnokságban indulni.

D.Z.: Régóta tervezed, hogy az RCM Motorsport legyen egy utánpótlás csapat. Úgy tudom, hogy korábban Zengő Zoltánnal is beszéltetek erről. Mi lett ebből a projektből?

Csuti László: Ezen dolgozunk folyamatosan. Valóban, nekem nagy szívügyem az utánpótlás kinevelése, de azért ez sokszor nem könnyű. Sajnos el kell ismerni, hogy ez egy nagyon drága sport. Biztos vannak a világban sokkal tehetségesebb emberek mint akik az autókba olykor beleülhetnek, mert megengedhetik maguknak, vagy a támogatói hátterük ezt lehetővé teszi. Ezért nagyon nehéz helyzetben vagyunk, mert nagyon sok tehetség keres meg minket, akiket ki is próbálunk, de nem tudunk mit kezdeni velük. Anyagi helyzetünk sajnos nem teszi lehetővé, hogy mi finanszírozzuk a versenyzésüket. Mi azt tudjuk vállalni, hogy a tehetségeket felkutatjuk, és ha ők megtudják oldani a finanszírozást akkor mi a technikai hátteret biztosítjuk. A lehetőségünk szerint igyekszünk őket menedzselni is.

 

D.Z.: Tassi Attila is egy ilyen programban vesz részt?

Csuti László: Attilánál ez úgy tűnik, hogy működni fog. Egy hosszú távú terv került kidolgozásra, de erről még nem szeretnék többet elárulni. Elsősorban azért nem akarok erről még most beszélni, mert abban maradtunk Attilával és az édesapjával, hogy nyárig még kialakulhatnak, és letisztulhatnak az elképzelések és a tervek. Az biztos, hogy ha zárt karosszériás autó mellett dönt, akkor a nemzetközi szereplés a cél.

 

D.Z.: Ha a tavalyi évből indulunk ki, akkor idén nyolc autóval vág neki a szezonnak az RCM Motorsport?

Csuti László: Hét autó már biztos meglesz, illetve már meg is van. A nyolcadik autó még attól függ, hogy a tavalyi bajnok Bárkovics Zoltán hogyan fog dönteni. Ez még kérdés, hogy megvédi-e a bajnoki címét, és ha igen akkor azt az RCM-mel, vagy más csapattal tervezi. Beszéltem vele, de még számára is kérdéses a folytatás. Azt az ígéretet kaptam, hogy záros határidőn belül döntésre jut és tájékoztat.

 

D.Z.: Hogy érint téged az, hogy van egy pilótád aki megszerezte a bajnoki címet, de az idei szereplése kérdéses?

Csuti László: Rosszul érint abból a szempontból, hogy szerettem volna a Zolit a pályán látni az RCM színeiben, de még semmi nem dőlt el. Én bízom benne, hogy sikerül neki a financiális hátteret megoldani, és az évadnyitón ismét a mezőnyben láthatjuk. Annak, pedig külön örülnék, ha ezt a mi színeinkben tenné.

 

D.Z.: Van a csapatnak olyan pilótája vagy pilótái akik potenciálisan esélyesek akár nemzetközi szereplésre? Rajtad kívül.

Csuti László:  Én úgy látom, hogy most még mindenki gyorsabb nálam, de a két fiatalban látok lehetőséget. Úgy látom, hogy Tassi Attila és Nagy Dániel azok, akik előtt potenciálisan komoly lehetőségek állnak. Mindketten hosszútávra és nemzetközi szereplésben gondolkodnak, és mindkettejüknek van egy olyan támogatói háttere, amivel minden valószínűséggel meg is tudjuk oldani ezt.

 

D.Z.: 2012-ben az RCM már megpróbálkozott nemzetközi szerepléssel. Elképzelhető, hogy 2014-ben újra visszatértek?

Csuti László: Ez a terv. Szeretnénk egy nemzetközi márkakupában menni, vagy van nekünk két Super Kupás Seat Leonunk, és azzal menni ETCC-ben.

D.Z. Záró gondaltként. Mostani formádat figyelembe véve. Hova várod magad az idei Suzuki Kupában, 10-12.hely?

Csuti László: Hát, ha a mostani időeredményemet nézem akkor még oda sem, de hát majd meglátjuk.

 

Szöveg: Doór Zoltán

Fotó: Vámosi Péter